WYCIECZKA DO WARSZAWY

W dniach 6-8 października  2021r. odbyła się trzydniowa wycieczka do Warszawy klas 5a, 7a, 7b oraz 8a i 8b.

Wyjechaliśmy o godz. 5.00 rano, spod budynku naszej szkoły. Jechaliśmy długo, aż w końcu ujrzeliśmy tablice z napisem: Warszawa. Gdy wysiedliśmy z autobusu  spotkaliśmy się z panią Magdą, która była naszym przewodnikiem po Warszawie  pierwszego i trzeciego dnia pobytu w stolicy naszego pięknego kraju. Na początku wycieczki wyruszyliśmy zwiedzać zamek królewski. Po zakończeniu zwiedzania udaliśmy się w inne miejsca w Warszawie, m.in. Stare Miasto, gdzie znajduje się oryginał, doskonale znanej wszystkim Polakom, rzeźby zdrobniale nazywanej Syrenką. Nie zapomnieliśmy też o Pomniku Małego Powstańca. Byliśmy świadkami zmiany warty przy Grobie Nieznanego Żołnierza, gdzie płonie wieczny znicz a służbę pełni warta honorowa z Pułku Reprezentacyjnego Wojska Polskiego a w święta państwowe odbywa się jej uroczysta zmiana z udziałem najwyższych władz państwa. Tego dnia udaliśmy się także do Pałacu Kultury i Nauki, który mieści się w centrum miasta. Tam, wyjechaliśmy na 30 piętro skąd podziwialiśmy panoramę miasta. Po pożegnaniu się z panią Magdą, udaliśmy się na nocleg do Teresina.

Drugiego dnia naszego wyjazdu pojechaliśmy do Wilanowa, pięknej dzielnicy Warszawy, gdzie spacerowaliśmy ogrodach. Ważnym punktem naszego wyjazdu była niewidzialna wystawa obsługiwana przez osoby niewidome i niedowidzące. Zwiedzenie wystawy było doświadczeniem dla wszystkich uczestników.

Następnie udaliśmy się  do Muzeum Powstania Warszawskiego, które jest hołdem mieszkańców Warszawy, dla tych, którzy walczyli i ginęli za wolną Polskę w 1944 roku.

Ostatniego dnia pobytu spacerowaliśmy po Łazienkach Królewskich - zespole pałacowo-ogrodowym założonym w XVIII wieku przez Stanisława Augusta Poniatowskiego. Będąc w Warszawie, nie zapomnieliśmy o Cmentarzu Powązkowskim najstarszym i najbardziej znanym katolickim cmentarzu Warszawy założonym w 1790 roku, według projektu Dominika Merliniego – nadwornego architekta króla Stanisława Augusta Poniatowskiego. Od czasów powstania pochowanych zostało na nim milion osób, w tym wielu znanych i zasłużonych Polaków.

I tak dobiegł koniec naszej wycieczki. Zmęczeni, ale zadowoleni z wyjazdu wróciliśmy do domu późnym wieczorem.